Aamukahvitilaisuus “Digitalisaation hyödyntäminen tuote- ja palveluliiketoiminnassa” 4.12.2019
Aika: 4.12.2019
Kello: 9:00-10:30
Paikka: Eteläranta 10. 00130 Helsinki, kokoustilat E28&E29
Aika | 4.12.2019 9:00 – 4.12.2019 10:30 |
Paikka | Eteläranta 10. 00130 Helsinki, kokoustilat E28&E29 |
Digitalisaatio vaikuttaa yritysten toimintaympäristöön kiihtyvällä vauhdilla. Liiketoiminnan digitalisoituminen ja muutokset asiakaskäyttäytymisessä vaativat myös teknisen kaupan yrityksiä uudistumaan ja vahvistamaan omaa ymmärrystään digitalisaatiosta. Digitalisaatio luo mahdollisuuksia uusien liiketoiminta- ja ansaintamallien synnyttämiselle sekä tarjoaman laajentamiselle. Toimialarajat hämärtyvät, kun yritykset pyrkivät löytämään uusia kasvupolkuja.
Aika: Keskiviikko 4.12.2019 klo 9.00 – 10.30 (aamukahvi tarjolla klo 8.30)
Paikka: Teknisen Kaupan Liitto ry, Eteläranta 10, 00130 Helsinki, Neuvottelukeskus
Hinta: Jäsenille maksuton
Ilmoittautuminen: TÄSTÄ 26.11.2019 mennessä
Tiedon hyödyntämisestä muodostuu yritysten keskeinen kilpailutekijä. Mikä on laajennettu tuote ja miksi se on kiinnostava? Miten markkinassa voi erottautua tuotelaajennusten kautta? Miten digitaalisuus luo mahdollisuuksia laajemman tuotteen, laajemman ansainnan, erottautumisen ja asiakasuskollisuuden alueella? Näihin kysymyksiin tilaisuudessa vastaa liikkeenjohdon konsultti Antti Sääksvuori, Partner, Krios Business Consulting Oy:stä. Hän tuntee erittäin hyvin yritysten käytännön haasteet tuotehallinnan, tuotteistamisen, tuotekehityksen sekä tarjooma- ja portfoliojohtamisen suhteen. Case -esimerkin tulee kertomaan liiketoiminnan kehityspäällikkö Joona Salminen Toyota Material Handling Oy:stä.
Tilaisuudessa saat vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
– Mikä on laajennettu tuote ja miksi se on kiinnostava? Asiakkaan tarve vs. tuote, miten markkinassa voi erottautua tuotelaajennusten kautta?
– Mitä digitalisaatio tarkoittaa tuote- ja palveluliiketoiminnassa?
– Miten digitaalisuus luo mahdollisuuksia laajemman tuotteen, laajemman ansainnan, erottautumisen ja asiakasuskollisuuden alueella?
– Mitä virtuaalisuus, laajennettu (AR) todellisuus ja digitaaliset tuotekaksoset mahdollistavat tuote- ja palveluliiketoiminnassa? Mitä tämä voi käytännössä tarkoittaa?
Tilaisuuden ohjelma:
- Aamukahvi tarjolla kello 8.30 alkaen
- Tilaisuuden avaus
Hannu Kyyhkynen, Johtava asiantuntija – Osaamisen kehittäminen, Teknisen Kaupan Liitto ry - Digitalisaation hyödyntäminen tuote- ja palveluliiketoiminnassa”
– yritysesimerkkejä
Antti Sääksvuori, DI, Partner, Krios Business Consulting Oy - Case Toyota Material Handling Finland Oy
Joona Salminen, Liiketoiminnan kehityspäällikkö
Keskustelua, kysymyksiä ja ehdotuksia - Tilaisuuden yhteenveto
Hannu Kyyhkynen, Teknisen Kaupan Liitto ry
Tervetuloa!