Laatujärjestelmä ja uusiutuva ISO 9001:2015 standardi 7.10.2015 (Oulu)

ISO 9001 standardi antaa hyvän pohjan toiminnan laatujärjestelmän rakentamiseksi kaikenkokoisille yrityksille ja organisaatioille toimialasta riippumatta. Koulutuksessa käsittelemme ja selkeytämme uusiutuvan standardin keskeiset vaatimusalueet ISO/DIS 9001:2015 pohjalta.

 

Käsittelemme laatujärjestelmän rakentamista ja ylläpitämistä käytännönläheisesti. Koulutus sopii hyvin laatuasioiden ja -ajattelun johdannoksi tai kertaukseksi. Koulutus on suunnattu yrityksen johdolle ja keskijohdolle sekä kaikille toiminnan kehittämisestä vastaaville ja siihen osallistuville henkilöille.

 

Aika: 7.10.2015 klo 9:00 – 16:00

Paikka: Radisson Blu Oulu, Oulu

Hinta: Jäsenhinta 495 € + alv

Ilmoittaudu: TÄSTÄ

 

Laatujärjestelmä ja uusiutuva ISO 9001:2015 standardi

 

OHJELMA KLO 9:00 – 16:00

Ilmoittautuminen, kahvitarjoilu ja materiaalin jako klo 8.30
Lounas klo 12.00–13.00
Iltapäiväkahvi klo 14.00
Koulutus päättyy klo 16.00

  

ISO 9001 LAADUNHALLINTASTANDARDI

Standardin ja sertifioinnin hyödyt kokonaisvaltaisessa laadunhallinnassa
Muutokset ISO 9001:2008 ja 2015(DIS)

  

ORGANISAATION TOIMINTAYMPÄRISTÖ

Asiakkaat, tärkeät sidosryhmät ja tekijät
Laadunhallintajärjestelmä
Prosessimainen toimintatapa

   

JOHDON VASTUU

Ulkoinen ja sisäinen viestintä

Laatupolitiikka ja –tavoitteet

Tuotteiden ja palvelujen riskienhallinta

Roolit organisaatiossa

 

LAATUJÄRJESTELMÄN SUUNNITTELU

Toiminnan ja tuotteiden/palvelujen laatutekijät ja tavoitteet
Riskien ja mahdollisuuksien hallinnan toimintaohjelmat
Muutosten suunnittelu

 

TUKITOIMINNOT

Resurssit: ihmiset, infrastruktuuri, toimintaympäristö, organisaation tietämys ja osaaminen
Dokumentoitu tieto

 

OPERATIIVINEN TOIMINTA

Suunnittelu ja seuranta: tuote-/palveluvaatimusten määrittely, suunnittelu- ja kehitysprosessi, ulkoistetut toiminnot, tuotanto- ja toimitusprosessi, poikkeavan tuotteen ohjaus

 

SUORITUSKYVYN ARVIOINTI

Mittaaminen (tuotteet/palvelut, asiakas-tyytyväisyys, toimintaprosessit), analysointi ja seuranta. Sisäinen auditointi, johdon katselmus

 

PARANTAMINEN

Poikkeavan tuotteen ohjaus
Korjaavat ja ehkäisevät toimenpiteet

 

LAATUJÄRJESTELMÄN RAKENTAMINEN

Keskeiset tekijät, vaiheet ja työkalut, sertifiointiprosessi

  

Valmennus järjestetään yhteistyössä YritysAkatemian kanssa. Viimeinen ilmoittautumispäivä 23.9.2015. Valmennus järjestetään myös 26.8. Helsingissä, 16.9. Tampereella, 23.9. Naantalissa, 14.10. Helsingissä, 4.11. Jyväskylässä, 25.11. Helsingissä ja 2.12. Kuopiossa.

  • Hallitusohjelmatavoitteet
  • Markkinakatsaus