Pääkirjoitus

Julkaistu 18.6.2009 |

Teknisen Kaupan ja Palveluiden yhdistys perustettiin viime vuoden vaihteessa neljän liiton yhdistyessä. Uusi yhdistys ajaa lähes neljänsadan jäsenyrityksen ja kolmen jäsenyhdistyksen etuja ja tuottaa niille muun muassa tietoa teknisestä kaupasta ja osaamisen kehittämiseen liittyviä palveluita.

Jäsenyritysten ja -yhdistysten myynti oli viime vuonna noin kymmenen miljardia euroa.

Uusi yhdistys aloitti toimintansa juuri, kun Suomi muun maailman mukana sukelsi vakavaan taantumaan. Teknisen kaupan ylivoimaisesti merkittävin asiakas on teollisuus, etenkin vientiteollisuus. Kun teollisuuden tilaukset tyrehtyvät, samoin käy teknisen kaupan tilauksille. Valtaosa teollisuudesta on hyvin syklistä – hyvinä aikoina kasvuluvut ovat hurjia, ja taantumassa tai lamassa luvut ovat valitettavan rumia.

Nyt jos koskaan yhdistyksen on kyettävä tuottamaan lisäarvoa jäsenyrityksilleen. Tekninen Kauppa, niin kuin yhdistys nykyään lyhennetään, uudistaa parhaillaan strategiaansa. Sen avulla tunnistamme ne keskeiset asiat, joita yhdistys ajaa, ja ne palvelut, joilla edesautamme jäseniemme menestymistä tulevaisuudessa.

Uusi yhdistys hakee tekniselle kaupalle korkeampaa profiilia Suomen järjestökentässä. Uusi visuaalinen ilme, uusi sloganimme Muutoksen moottori ja uudet web-sivut antavat nykyaikaisen ja osuvamman kuvan yhä voimakkaammin palvelu- ja ratkaisuliiketoimintaa kehittävästä toimialasta.

Tällä uudella verkkolehdellä toivomme voivamme luoda ajanmukaista kuvaa alasta. Palvelupainotteinen ala mielenkiintoisine yrityksineen on valtava kumppanipotentiaali muille yrityksille ja tarjoaa mielenkiintoisia työtehtäviä moniosaajille. Niistä kaikista kerromme tässä neljä kertaa vuodessa ilmestyvässä lehdessämme. Toivon teidän paitsi löytävän lehdestä hyödyllistä tietoa myös viihtyvän sen parissa.

Helteisen kesän toivotuksin

Markku Uitto

toimitusjohtaja

  • Hallitusohjelmatavoitteet
  • Markkinakatsaus